Małżeństwo sakramentalne winno być zawierane w parafii zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego.
NARZECZENI powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej na 3 miesiące przed planowanym terminem ślubu w celu załatwienia formalności przedślubnych:
- ŚWIADECTWO CHRZTU I BIERZMOWANIA (z datą wystawienia nie starszą niż 3 miesiące).
- Dowód osobisty.
- Zaświadczenie ukończenia kursu przedmałżeńskiego (kurs taki obejmuje 10 spotkań teoretycznych i 2 spotkania w poradni przedmałżeńskiej ).
- Zaświadczenie z URZĘDU STANU CYWILNEGO (3 sztuki) właściwego miejsca zamieszkania jednego z narzeczonych stwierdzające brak przeszkód małżeńskich od strony prawa cywilnego.
UWAGA! DOKUMENT WYDANY PRZEZ USC JEST WAŻNY TYLKO TRZY MIESIĄCE OD DATY WYSTAWIENIA. NALEŻY ZATEM ZGŁOSIĆ SIĘ DO USC W TERMINIE KRÓTSZYM NIŻ 3 MIESIĄCE PRZED ŚLUBEM.
Przypominamy także o konieczności odbycia dwóch spowiedzi przedślubnych:
1 – przy okazji zapowiedzi
2 – bezpośrednio poprzedzająca termin ślubu